Wednesday, July 5, 2017

වසංගතය​!

  වසංගතය වනාහි අසහනයකි, වදයකි, බියකි, කනස්සලකි, පොදුවේ එය කාගෙත් අකැමැත්තකි. වසංගතයක් ඇති වූ කල නිදහස් ජීවනයට වැට බැඳෙයි, ජීවන​ රටාව උඩු යටි කුරු වෙයි, සාමාන්‍ය ජීවන ක්‍රමය වෙනස්කර​ ජනයා උත්සාහ ගන්නේ, වසංගතයෙන් ආරක්‍ෂා වීමටයි. එයට විරුද්ධව සටන් කිරීමටයි. වසංගතයේ සුළ මුල සොයා එය උත්පාටනය කරන්න උත්සාහ කරයි. නැවතත් වසංගතයක් ඒම වලකාලීමට වග බලයි හෝ එයට​ උපරිමව​ උත්සාහ දරයි.

කලකට ඉහත​ හදිස්සියකට උපකාරකයක්, අතේ ඇති මුදලට සේවාවක්, සුළු ඉඩ පරිහරණයකින් විශාල ප්‍රයෝජනයක්, හිත මිතුරෙක්, එකට නූපන් සහෝදරයෙක් වී, එය දුප්පතාගේ හිතවතාම විය​. එවක​ එය කාගෙත් සතුටකි, සහනයකි. පොදුවේ එවක​ එය දුප්පත් පෝසත් කාගෙත් කැමැත්තකි.



නමුත් අද​! එය එයම නොවෙයි, පිරිසකට එය සතුටක්, සහනයක්, මිතුරෙක් වන මුත් තවත් පිරිසකට එය අද අසතුටක්, අසහනයක්, වහ​ කදුරක් වෙයි.

මුල දී ඉතා සුළු මුදලකින් අතට පත්වූ එය අද එයින් සය ගුණයක් තරම්​ ඉහළය​. එය එසේම වුවත් එය ලබා ගැනීමට, එයට කැමැති එවුන් පෝලිමේ ඉඳන් පොරකයි. සමහර විට මාස ගණන් මග බලා හිඳියි. ඒ එය ඔවුන්ගේ ආසාව, හීනයක් වූ නිසයි. එය හීනයක් කර ගන්නේ බොහෝ විට​ තවමත් ලා තරුණ විය පසු කරන කොලු ගැටයන්‍ය​. ඔවුන් රටක අනාගතයයි, කොඳු නාරටියයි. රටට ඔවුන්ගේ සේවය අවශ්‍යමයි, අවශ්‍ය අනෙකක් නොව, ඔවුන්ට නොතේරෙන, ඔවුන් තුල සැඟවී ඇති, ​ලොව දිනිය හැකි හැකියාවයි. කළමනාකරනයකින් තොර වූ බවින් ඔවුන් සතුව තිබූ ඒ සහජ හැකියාවන් උපන් ගෙයිහිම​ වැලලී යන්නේ ඔවුන් නොදැනුවත්මය​. එය අභාග්‍යයකි... තේරුම් ගත්​ දෙමාපියන්ට මෙය වහ කදුරකි.

රටේ පොදු නීතිය ඔවුන්ට ආදාල නැත​, එයට තරුණ මහළු හෝ මැදිවියේ කියල වෙනසක්ද නැත​. ආගම් භේදයක්ද එතන නැත​. ඔවුන්ට තිබෙන්නේ තමන්ගේම කියල සංස්කෘතියකි. අමු අමුවේ පොදු නීතිය ඔවුන් උල්ලංගනය කරන්නේ කිසිත් ගනනකට නොගෙනය​. එය කරන්නෙත් අර මාමා බලාගෙන ඉඳිද්දීමය​. මාමටත් ඉතිං ඕවා සාමාන්‍ය දේවල්. මාමට වැරදි කියන්නත් බෑ වෙලාවකට​, මොකද සාමාන්‍යව හිතෙන තරමට ඕවා සාමාන්‍ය වෙලා. ඕවා සාමාන්‍ය ලෙස දකින අර මාමා අනෙක් පැත්තේ හැරිලා වෙනකෙක්ව චෝදනා කරන්නේ ඒ වරදටමය​. ඒ, එය බරපතල වරදක් බව මාමා දන්නා නිසාය​. ඕකට ඉතිං අපට මොකුත් කියන්නත් බැරි "මට නීති කියා දෙන්න ඔහේ එනවද​?' කියා මාමා අසන නිසාය​.

'පව් අහිංසකයා, කීය හරි හොයාගත්තු දෙන්' කියල මුමුනන මාමා වැරදි කරත් ඔවුන්ව අහිංසකයන් ලෙස දකීයි. මාමාගේ සිත ලාමක වීම සතුටක්, නමුත් පොදු නීතිය උල්ලංගනය කරන ඔවුන්ව අහිංසකයන් ලෙස දකින්නේ කෙසේද යන්න ප්‍රහෙළිකාවකි. මිළ අවම දේ පරිහරණය කරන ඔවුන් අහිංසකයන් ලෙසද මිළ අදික දේ පරිහරණය කරන වුන් හිංසකයන් ලෙස මාමා මනින්නේ කිනම් මිනුම් දන්ඩයකින්ද. නීතිය අකුරටම ක්‍රියාකරවන නිළදාරීහු මෙයින් බැහැර වන බව කරුණාවෙන් සලකන්න​.

අනිකාගේ අයිතිය උදුරාගෙන ආදාලවුන් උරන වෙන්නේ තමන්ගේ අයිතිය ඉදිරුනා හා සමානවයි​. ඔහුට ඉඩ දී අනෙකාට යන්න වෙන්නේ වලිගය හකුලාගෙනය​. ඒ වෙනකක් නොව ගැටුනොත් වෙන අලාභය ඒ ආදාල පුද්ගයාට බරපතල​ වන​ නිසයි. ඒ, තමන් සතු දේහි වටිනාකම ඔහුගේ මෙන් කිහිප ගුණයකින්ම වැඩි නිසාය​. ඒ බවක් ඒ ආදාල පුද්ගලයා මෙන්ම ඔවුනුත් හොඳිම දනීයි, ඒ නිසාම, ඝට්ටනයකින් වැලකීමට ආදාල පුද්ගලයා ​තමන් සතු දෙය හැකි උපරිමව ඉවතට ගන්න උත්සාහ කරන අතර ඒ බවක් තේරී අසවලා තව තවත් රිංගන්න උත්සාහ ගනීයි. ටිකින් ටික තල්ලු කරමින් ඒ වටිනා දේ සතු පුද්ගලයාව​ තීරයෙන් ඉවතටම තල්ලු කර දමයි, දැං නීතියට වැරදි කාරයා  ඒ වටිනා දේ සතු ඉහත​ කී පුද්ගලයාය​.

ඔවුන් හිතා මතාම එය කරන්නේ ඔවුන් කරන හපන් කමක් ලෙසය​. කරන අසාධාරණය ඔවුන්ට තේරුම් කර දෙන්නම නම් බ්ලේඩ් තලයකින් හෝ ඔහුට තුවාලයක් සිදු කල යුතුයි. ඒ අවස්තාවේම තදබදය මත්තෙන්ම පැන එය කල යුතුයි . එසේ නොමැති නම් ඔහුට රිදුමක් නැති අතර තමන් කල වරදේ බරපතල කම ගැන​ තේරුමක්ද​ නැත​. ඔවුන් සිතන්නේ එය තමන්ගේ අයිතියක් ලෙසය​. එසේ නැතිව,​ ඔවුන්ට එකට එක කරන්න ගියෝතින් එය කරන පුද්ගලයා තරම් මොඩයෙක් ලෝකෙම නැති තරම්. 'වම වැරදියි, දකුණට ප්‍රතම තැන' නීතිය සාමාන්‍ය අය​ටය​, නීතියේ හරයන් ඔවුන් නොදන්නා තරම්, අතුරෙන් පැමින එකවරම හොම්බ දැමීම හෝ කඳද​ ඇතුලුව එසේ කිරීම, හිටි හැටියේම රවුම් ගැසීම​, දෙපැත්ත නොබලා එකවර රිංගීම, අනුන්ට අපහසු කර සුළු විවරයකින් රිංගා යෑම ​එදිනෙදා දකින සාමාන්‍ය සිද්දින්...

ඉහත කී කාරණාවලට පරිභාහිරව අතුරුව සිදුවෙන දෑද බොහෝය​......

නගරවල සිදුවෙන අපරාදවලට මොවුන් දායක​ වන ඉඩ ප්‍රස්තා බහුලය​​. නගරය තුල දී කෙනෙක් හදිස්සියකට උදව් ලබන්නේ මොවුන්ගෙනි. නගරයේ හොඳ දේ මෙන්ම නරක දේද මොවුන් දැන සිටීයි. එනිසා, හොඳට මෙන් නරකටත් ඔවුන් නොපැකිලව ඉදිරිපත් වෙයි. එසේත් නැති නම් එසේ ඉදිරිපත් වෙන්නට ඔවුන්ට සිදුවෙයි, ඒ වැඩි වැඩියෙන් මුදල් ඉපයීම කාගෙත් පොදු ඉලක්කය නිසාය​. නගරයේ ඇති තිප්පොලවල් ගුබ්බෑයම් ගනන් විස්තර බොහෝ විට​ මොවුන් දනී​. මත් ද්‍රව්‍යයන් ඇති නැති තැන්, ඒවාට ඇති ආරක්‍ෂක අනාරක්‍ෂිත​ තත්වයන් පවා මෙයින් සමහරුන් දැන සිටී. ප්‍රතිපත්තිමය ස්තාවරයක ඉඳ සේවා සපයන විනීත සේවාදායකයන් මෙම දෝෂාරෝපණයෙන් නිදහස් වන අතර පෙර කී හා පසු කීමට නියමිත කාරණා වලදීද එය පොදුය​. සියල්ල එක ගොන්නට දමා කතා කිරීම වැරදි මුත් පොදුවේ සිතට නැගුනු කාරණායි මෙහි අඩංගු කලේ.

තරමක් ඉක්මන්වන පාසල් ළමුන්ද මෙවන්නන්ගෙන් සේවා ලබා ගනී. මේ සඳහා ඒ ළමුන් තෝරා ගන්නේ තරුණ සේවා දායකයන්‍ය. ඒ, තමන් වැන්නන්ගේ සිත් තමන් වැන්නන්ම හඳුනන නිසාද, මැදිවියේ හෝ වයක උදවිය තම අවශ්‍යතාවය​ කඩා කප්පල් කරයිදෝ යන සැකය​ නිසාද වෙයි​. කාර්‍යයෙන් අනතුරුව දෙපක්‍ෂයම නික්ම යන්නේ සැහැල්ලු බර සතුටකිනි. ඒ, පක්‍ෂයකට ගත සිත පිරී සතුටද තවත් පක්‍ෂකයකට අත​ පිරෙන්න මුදල්ද ලැබුනු නිසයි. නරක බව කොහොමටත් නරකයි. මෙතන​ තිබෙන දරුණු පැත්ත​! මෙයට සම්භන්ද අය ගැටවර වියේම අය නිසා. සේවාව ලැබූ ගැහැණු ළමයා තනි වී ඇති මොහොතක​ අහම්බෙන් හෝ සේවාව ලබාදුන් තරුණයා නැවත මුන ගැහෙන්න අවස්තාවක් ඇති වුනෝතින් ( එහෙම සිද්දියක් ගැන මා  අසා දැනගත් නිසයි කියන්නේ) පෙර දී සේවාව සැපයූ ඒ දායකයා හොඳ කෙනෙක් නොවේ නම්, ගැහැණු ළමයගේ තත්වය අවදානමයේය​. ඉතිං ඒ ගැහැණු දරුවාගේ දෙමාපියන්ටත් මෙය වහ කදුරුයි

තවද නොයෙකුත් සේවාවල​ උවමනාවන් නිසා හැඳුනුම් කම් ලැබ, එයින් නොමග ගිහින් ජීවිතය විනාශ කර ගත් පුරුෂයා එතෙර ඉන්න විවාපත් ගැහැණුන් (මෙවැනි සිද්දීන් බොහෝමයක් මා අසා ඇති නිසා) මේ කාරණයට මොවුන් ඝෘජුවම වග කිවයුත්තන් ලෙස මම නොකියන අතර වරදක ​පැටලෙන්න​ මොවුන්ට ලැබෙන අවස්තා වැඩි බවයි මා කියන්නේ. දිනෙන් දින එකතුවෙන නව සාමාජිකයෝ නිසා මේවායේ ඝහනයත් දැං වැඩි වෙලයි තියෙන්නේ. පාරිභෝගිකයාගේ පැත්තෙන් සිතුවොත් එය සුභවාදීව තිබුනත්, තදබදය නිසාද තරඟකාරී බව වැඩි නිසාද ශ්‍රම හා මුදල් නාස්තියක් මෙයින් සිදුවෙන බව උලුප්පා දක්වන්න පුළුවං. වටිනා තරුණ කාලයේ වටිනා කාල පරාසය නොවටිනා ලෙස ගෙවී යන බවයි මෙයින් කියන්නේ, ඵලදායිතාවක් නැහැයි කියන්නේ, අන්න ඒක​.

පාසලේ කැපී පෙනෙන්න ඉගෙනුම ලබමින් සිටි ලා බාල තරුණයෙක්, පිට​ රට බැලමෙහෙවර කම් කරන ​මව ඉපයූ මුදලින් තම අවශ්‍යතාවය මිළ දී ගන්න උත්සාහ කර​, එම මුදල මදි පාඩු වූ නිසා, අවුරුද්දටම බත ගෙනත් දුන් කුඹුරු කෑල්ල විකුණා තම කැමති එය අලුතවම ලබා ගත්තේය​. සංගීතයත් නැතිව බැරි හින්දම ගෙදර හිටිය කුඹුරේ ගොයමේ යන මී දෙනද විකුණා ඔහු එයත් සපුරා ගත්තේය​. ඉගෙනුමත් ක්‍රමයෙන් බල්ලට ගියේ කොටු වී සිටි මායා ලෝකය ඔහුගේ ඇස් වසා දැමූ නිසාත්, පවතින ජීවන රටාවට ඔහු හුරුවූ නිසාත් එයින් ලැබෙන සොච්චමෙන් සෑහීමක් ඇති වූ නිසාද වෙයි (මෙය මා අසා දැන ගත් ගැමි පරිසරයක​ සත්‍යයෙන් සිදුවූ එක් ඛේදවාචයකි)

මේ ජීවිතය විනාශ කර ගත්තු එක තරුණයෙක්ගේ කතාවයි, මෙලෙස තම අනාගතය පටු රාමුවකට කොටු කර ගත්තු තරුණයන් කී දාහක් අප අතර ඉඳීද​. එහෙයින් ඉහත පහත සඳහන් දේ ආදාරයෙන් මා දකින්නේ ආදාල දෙයද එක්තරා වසංගතයක් ලෙසය​.

මෙහි වහින් ඔරෝ මා අදහස් කල (ඔබ හඳුනාගෙන ඇති) ඒ දෙය ගැන හා එය නිසාවෙන් සෞභාග්‍යයන් අහිමි කර ගත්ත්තයි මා අදහස් කරන තරුණ ජීවිත පිළිබඳ එකඟ නේකඟවන ඔබේ මතයන් ඉදිරිපත් කරන්න​.

ස්තූතියි. ​

No comments:

Post a Comment