Friday, December 10, 2021

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 4

 "විසිනව​ වසක් හද​ ගැඹුරෙහි මිහිදන්වූ, ආගන්තුක පරිසරයක, ජාත්‍යන්තරව​ සිදුවුනු ප්‍රේම පුරාණයක සිහිවටන, ඒ සැටිම ඔබ වෙත තිළින කරන්නේ, ඒ පසු වුනු,  සුන්දර අතීතය තුල ​ඔබද රඳවාගන්නයි'

"මා මියයා හැකි මුත්, මගේ අතීතය මියයා යුතු නැත"

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 3


                                                   

මා හා උක්රේනු ජන ජීවිතය !

(පරිච්චේදය) 4

ව්‍යාපාර කලමනාකරණය පිළිබඳ උසස් අධ්‍යාපනය ලබන්න උක්‍රේනයට මම ආවාය කිව්වොත් ඔහේල මට හිනා වෙයිද මන්දා. එහෙමයි අපි ඒ දවස්වල කියා ගත්තේ.

මා උක්‍රේනයට පැමිනියෙ එලඹෙන ගිම්හානයේ දී විසාවක් අරගෙන එන්ගලන්තයට පැන ගන්න හිතාගනෙයි. ඒ දිනවල ගොඩක් දෙනෙක් උක්‍රේනයට ආවේ ඔන්න ඔය කාරනේටයි.

මා සමඟ ඔය ෆේජි පැමින සිටියෙත් ඕකටමයි. ඒ හේතුව නිසාවෙන්ම, ප්‍රශ්න ඇති කරන කාරනා වලින් හැකිතාක් ඈත්වී ඉන්නයි මා උත්සාහ කරේ. සාදයක දී ටිකක් තොල ගෑවත්, මම සල්ලාලයකු වගේ බොන්න ගියේ නෑ.

(සාදයක් නොතිබුනු දවසක් නැතිව තිබුනු එකයි ගැටළුවට තිබුනේ)

අනිත් කාරනා වලිනුත් මම ඈත්⁣ වෙලයි හිටියේ. ඒ කරුණේ දී මා ප්‍රතිපත්තියකුත් අනුගමනය කලා.

කාගෙත් පිළිගැනීමට අනූව, මා එහේ දී හොඳ ගති පැවැතුම් ඇති තැන්පත් චරිතයක්. එම හේතුවෙන්ම, පොදුවේ කවුරුත් මට ප්‍රියයි.

මෙහි දී කවුරුත් පිළිගත්තත් නැතත්, මේ කියන ඒ මොහොත වන තුරුත්, අවුරුදු 23 ක වයසකින් පසුවුනු මා, ලංකාවේ දී හෝ මාස 3 ක උක්‍රේන ජීවිතයේ දී හො වේවා ‘නොඉඳුල්’

වේලාව​: උක්‍රේන වෙලාව සවස 8.30

නියැලී සිටියේ,

‘ආගන්තුක සත්කාරයක් පිළියෙල කරමිනුයි, විශේෂ අවස්තාවකට ලක ලැහැස්ති වෙමිනුයි’

(දේවුෂ්කි (තරුණි) යන් දෙදෙනාම වයස අවුරුදු 18 කට වඩා නැති බව කියවුනා. ඒ උනාට උස මහතින් අම්මන්ඩිලා. තරුණියක් පැමින සිටියේ ඊගර් ගාවට නම්,

උක්‍රේනු ජන ජීවිතය

ඒ රැයේ දී එම තරුණිය තම මිතුරියව තනි කරයි නම්, ඒ කෙල්ල​? ඇය කොහේ නවතීවිද​? 'ඇය කරදරේ වැටැන්නැදද?' ලෙස හැදී වඩුනු පරිසරයේ ආභාශයට අනූව ප්‍රෂ්නයක් මකුවුනත්, එහෙම දෙයක් වෙන්නේ නැහ​.

තමාට ලැබෙන සුළු කාල අවකාශය තුල ඒකට පිළියමක් ඈ සොයා ගන්නීය.

කවුරුන් හෝ කෙනෙක් අනිර්වාර්‍යයෙන් ඇය වෙනුවෙන් ඉදිරිපත් වෙනවාමයි. මොවුන් ඔවුන්ද එහෙනං? ලෙස අපට සිතුනත්,

ඒ ලෝප්‍රකට වචනය එහේ, ඒ උක්‍රේන රටේද, ඔවුන්ගේ භාෂාව තුලද ඒ අර්ථයෙන්ම කියවුනත්, මා එදා දුටු උක්‍රේන ජන ජීවිතයට අනූව, ඒවාට එහෙම මුද්‍රාවක් නෑ.

එහෙම මුද්‍රා තබනවා නම් මග ඇරෙන කෙනෙකුත් නැතුවා සේ. අප සංස්කෘතිය තුල විවාහයකින් පසුම සිදු විය යුතුයි සැළකෙන සමහර කරුණු, මල්වර වීමත් සමඟම උක්‍රේන තරුණියෝ කරගනී.

දෙමාපියන්ගෙන් හෝ ඔවුන්ගේ රජයෙන් ඕවාට බලවත් තහංචි ඇති බවක් දැනෙන්නටත් නොතිබුනි. 16 වඩා අඩු වයසේ ගෑණු ළමයෙක් රාත්‍රියක නවතා ගැනීම ඒ නීතියට අනූව වරදක් බව නම් දැනගත්තා

එනිසා, ඔවුන් අති සාමාන්‍ය දේවුෂ්කි(තරුණි)යන්‍ය​. කාලයක් ඒ පරිසරය තුල ජීවත් වුනු නිසාදෝ අපට ඔවුන්ව වපරැසකින් නොබැලුනි.

ඔවුන් ගෝස්ති (ආගන්තුක) ගෙන්වා ගන්න පුද්ගලයාට ඔවුන් වෙනුවෙන් උපරිමයෙන් වියදම් කරන්න සිදුවුනේ, එදින රාත්‍රි භෝජනයට අමතරව ෂැම්පේන් හෝ වොඩ්කා සමඟ සිගරට් කිහිපයක් පමනි

එදා උක්‍රේනෙය් තිබූ සරල ජීවිතයට අනූව වොඩ්කා බෝතලයක් අපේ මුදලින් රු 200 කට වඩා තිබුනද කියලා මගේ මතකේ නෑ. ෂැම්පේන් තරමක් මිළ බව නම් මතකයි

තරුණියන් පමනක් නොවෙයි, ස්වාමියන් ඇති zෂෙන්‍ෂිනි (ගැහැණියන්) පවා මෙලෙස ආගන්තුකයන් ලෙස පැමින යනවා සාමාන්‍යයයි

ඒවා එහේ සාමාන්‍යයකි. වානිජයක්/වෙළඳාමක් බඳුව දුටුවා මිසක් ආදරයක් සෙනෙහසක් මා නිදිටිවෙමි. ඔවුන්ව මට අගයෙන් නොපෙනුනි.

හැමදේම උක්‍රේන කියල මා හැඳින්වුවාට, අවුරුදු 26 කට පෙර, මා එහි සිටි ඒ කාලයේ උක්‍රාන්ස්කි (උක්‍රේනුවන්) පවා තමන්ව හඳුන්වා ගත්තේ රුස්කි (රුසියානුවන්) ලෙසිනි.

ඒ රුසියාවෙන් වෙන් වී සිටි අලුත නිසාම විය යුතුයි. පෙර දී ඔවුන් රුසියානුවන් නේ

ඉතින්, අහම්බෙන් ලැබුනු අවස්තාව ප්‍රයෝනයට ගන්න මා යුහුසුළුවෙන් සප්පායම් වෙමින් සිටියෙමි. උක්‍රේන කාන්තාවන් සාමාන්‍යයෙන්ම පියකරු (‘සුදු තමයි පියකරු’ ලෙස මා එදා හිතං හිටියා) නිසාද,

පලපුරුදු කම නැති නිසාද අහම්බෙන් ලැබුනු අවස්තාව වුනද ඉතා උවනාකමින් යොදවා ගන්න උත්සාහ ගත්තෙමි.

''අහම්බෙන් ලැබුන’’ බවක් සඳහන් කලේ, ඒකක් එක්තරා රාජකාරියක් වූ නිසයි, ඒ කාර්‍යය සඳහාත් තරමක වෙහෙසක් දැරිය යුතුව තිබුනි.

සවස් භාගයේ නා -ඌලිත්සේ (පාර තොටේ), පාර්ක් (උද්‍යාන) යේ ඇවිදමින්, පීවා(බීර​) බොමින් (හරියට මාළු දැල් විසිකරනවා වගේයි

අවස්තාව බලං ඉඳලා හරි එක්කෙනා හැඳිනගෙන ගෙන කතා බහ කර, හොස්ටල් එකට ගෝස්ති (ආගන්තුක) යන් කැන්දං ඒම තරමක වෙහෙසකාරි වැඩක්

තරුණියන්ට කතා කර, ඔවුන්ව පිලිසඳරකට හෝ රාත්‍රී භෝජනයක ඇරයුම් කිරීම ඒ රටේ සාමාන්‍ය කරුණක්ව තිබුනි.

ගෝස්ති ඇරයුම් කරන්නාට කිපීම් බැනවැදීම් වැනි කිසි දෙයක් ඔවුන් නොකරයි. සාදරයෙන් පිළිගැනීමට බැරිනම්, එය සාමාන්‍යව ප්‍රතික්‍ෂේප කරයි. නැති නම් වෙනත් දිනයක් ලබා දෙයි.

රුසියානුවන් බීර බොන්නෙ හරියට අපි වතුර බොනව වගෙයි, පේමන්ට්වල​, උද්‍යානවල, රීනක් (පොල​) වල​, කියෝස්ක් (පෙට්ටි කඩ​) වල​, අරහේ මෙහේ හැමතැනම ඕවා තියෙනවා.

මෙහේ වට්ටි අම්මලා ඉඳගෙන බුලත් විකුන්නන්නේ, අන්න ඒවගේ බාබුෂ්කි (මැහැල්ලී) ලා තැන තැන ඉඳං එහේ පීවා (බීර​) විකුනනවා.

ඉස්සර අපේ සමූපකාරවල බැරල්වලින් කරාමේ ඇරල ලාම්පු තෙල් දෙන්නේ මතකද​? එහේ සමූපකාරවල ඒ දවස්වල පීවා වික්කෙත් ඒ වගේයි.

ප්ලාස්ටික් භාවිතයක් නොතිබුන උක්‍රේනයේ අපි පීවා අරගෙන එන්නේ ලීටර් පහේ විශාල වීදුරු බොතල් වලයි, අපි එළ කිරි අරගෙන එන්නෙත් ඔය බොතල් වලයි.

මා එහේ දී දුටු විශේෂ ලක්‍ෂනයක් තමයි ශාක්‍ෂරතාවය, ඔවුන්ගේ ශාක්‍ෂරතා අගය ඉතා ඉහළ බවක් මට පෙනුනි. ලියන්න කියවන්න බැරි කිසි කෙනෙක් මා එහි දුටුවේම නෑ.

වයස 80ක විතර බාබුෂ්කියක් දේදුෂ්කෙක් වුනත් ඉතාමත් හොඳින් ලිවීම කියවීම කරයි. ගනු දෙනුවල දී ඔවුන් ගනන් හදන්න පාවිච්චි කලේ ''ඇබකස්'' ලෑල්ලයි.

බලන්න එපෑය අවුරුදු 90ක විතර ආච්චි කෙනෙක් 'ටික්, ටික්' ගාල ඇබකස් එකෙන් ගනන් හදන ලස්සන​.

අනෙක් ගැටලුව තමයි තරුණියන් සමූහයෙන් මුදවාගෙන ඒම​. තරුණියන් තිදෙනෙක් සිටියා නම්, ඒ තිදෙනාවම ගෝස්ති ගෙනියන්න ආදාල පුද්ගලයාට සිදුවෙයි.

එම නිසාම අපේ කට්ටිය ඇවිදීමට යන්නෙත් කිහිප දෙනෙක් එකතුවයි. වයස, ජාතිය, ආගම, වර්ණය, කිසිත් ඔවුන්ට ආදාල නෑ.

ආසන්න වනතුරුම කොමියුන්ට් වාදයේම රැඳී සිටි නිසාදෝ පොතේ පතේ උගත් දේ මිස ආගමක් දහමක් කිසිත් ඔවුන් නොදැන සිටියෝය.

ඒ දිනවල උක්‍රේන තරුණියන් zෂිමිලියාකී (සුජාතික) යින්ට වඩා ඉනස්ත්‍රානී (විජාතික) යින් සමඟ ඇයි හොඳයි කම් පවත්වන්නට කැමැත්තක් දැක්වූහ​.

සහවන්තයා මැදිවියේ හෝ මහළු වියේ වීම ගැන තැකීමක් නොතිබුනි. තමන්ගේම හැඩි දැඩි කඩවසම් තරුණයින් සිටියදී පිටස්තරයන් සොයා ඔවුන් ගියේ එතැන වඩා සතුටක් තිබේවි යයි සිතූ නිසයි.

විජාතිකයින් ලඟ මුදල් හදල් වැඩිපුර ගැවසුනු බව මතයක් එදා සිටි උක්‍රේනයේ තිබුනා. එදා තිබුනු සැබෑ තත්වය ඒකම වුනත්,

මා එහි සිටි 1994 වර්‍ෂය අවසන් වන්නටත් පෙරාතුව ඒ තත්වය වෙනස්වීගෙන යන බවක් මා හොඳාකාරව දැක්කා.

හැඩි දැඩි කියනකොටයි මතකෙට ආවේ, ඔවුන්ගේ හිටියා ''ෂහ්තියෝර්'' කියල හඳුන්වන පිරිසක්, ඌගල් (ගල් අඟුරු පතල්) වල සේවය කරන මොවුන් යෝදයෝ වගේයි.

දේහධාරී මොවුන් හරිම ශක්තිවන්තයි. අපට අතට අත දුන්නොත්, අපි කුඩා ළමයෙකුගේ අතක් අල්ලනවා වගේ ඔවුන්ට දැනෙනවා ඇති.

පොදුවේම රුසියානුවන්ට රළු කට හඬකුයි තිබෙනේ, මදිවට උගුරෙන් උච්චාරණය වන ඔවුන්ගේ භාෂාව, එකට තව තවත් රළු බව එක් කරයි.

කෙසේ නමුත්, පොදුවේම මනසින් ඔවුන් හරිම මෘදුයි, ඔවුන් මිත්‍රශීලියි, ආකල්ප අඩුයි. (ඒ සමාජවාදයේ ආභාෂය නිසාම විය යුතුයි

අපි කියන ඕනෑම බොරුවක් හිස මුදුනින් ඔවුන් පිළිගන්නවා. ස්ත්‍රී ආධිපත්‍යයක් මට ඉව වැටුනා. එහේ පිරිමීන් තමන්ගේ සත්‍රීන් ඉදිරියේ පූසෝ වගෙයි.

රාජ්‍ය ආයතනවල පාලන තනතුරු බොහෝමයන් ඉසුලුවේ සත්‍රීන් ලෙසයි මා දුටුවේ

නොකීවාට මොකද​, මිතුරන්ගේ පෙරැත්තය නිසාම මං ඉදිරිපත් වුනා මිසක්, ඔය කාරණය මගේ කැමැත්තම නොවුවෙය.

රියාල් ඕවා පස්සෙන් යන්නේ නැති එකා උනත්, ඇවිදින් මට කිව්වේ, උක්‍රේනයට ආවා නම් ඕවායේ අත්දැකීම් තියෙන්න ඕනෑය කියලයි.

ඒ රැය ගත කරන්න තමා වෙන කාමරයකට යන බවත් ඔහු පැවසුවා, ඒ මා දිරිමත් කරන්න තිබුනු උවමනාවටයි.

zසියාඩ් ගැන කියන්නත් ඕන නෑ, ඌ ඕවට මාස්ටර්. ඔහු මට ලෙක්චර් දෙන්න පටං ගත්තා.

ඊගර් නම් ආවේ ආදරේකට නෙවෙයි, නැත්නම් නම් මිනිහගේ වැඩේත් සුංනේ! ඒකයි.

'අහිංසකයෙක් නරක් කරන්න මුංගේ තිබුන උවමනාව යකෝ!

පව් කාරයෝ!

කොච්චර නැහැයි කිව්වත් ඉතිං, කුතුහලය කියන එකකුත් තියෙනවනේ. එයින් මෙයින් මමත් හා වුනා.

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 3

"විසිනව වසක් හද​ ගැඹුරෙහි මිහිදන්වූ, ආගන්තුක පරිසරයක, ජාත්‍යන්තරව​ සිදුවුනු ප්‍රේම පුරාණයක සිහිවටන, ඒ සැටිම ඔබ වෙත තිළින කරන්නේ, ඒ පසු වුනු,  සුන්දර අතීතය තුල ​ඔබද රඳවාගන්නයි'

"මා මියයා හැකි මුත්, මගේ අතීතය මියයා යුතු නැත"

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 2


ෆේජි !

(පරිච්චේදය) 3

ඕං ඉතිං කාමර අංක 4, කතාවේ හැටියට ඔය කාමරයේ ඉන්න ඕනේ මම නේ හරිනං! ඕං එහෙනං, ඔය කාමරය අයිති එක්කෙනා.

ඒ තමයි ‘රියාල්’ අපේ ලංකාවේ සම්මන්තුරේ පැත්තෙන් ඇවිත් හිටිය 'රියාල්' මට වඩා අවුරුදු අටකින් විතර වැඩිමල්.

රියාල් 'අකදේමියා'(ඇකඩමි) වේ මට අවුරුද්දක් ඉදිරියෙන් සිටියේ. කොට මහත​, කකුලේ තිබුනු ගල් තැලුම් නිසා අමාරුවෙන් ඇවිදින රියාල්​, පෙනුමක් ඇති පුද්ගලයෙක් නොවූවේය​.

ඔය කාමරය වගේම ඔය කාමරයේ තිබූ බඩු බාහිරාදිය​ සියල්ල රියාල්ගේ ඒවාම විය​. රියාල් අහිංසකයෙක්.

ඔය කෝම්නතය​(කාමරය​) රියාල්ගේ නම්, මම කොහොමද ඔතෙන්ට ආවේ​​? ඒ වග කියන්න නම්, තව විශේෂ පුද්ගලයෙක් ගැනත් කියන්න වෙනවා.

ඒ තමයි 'ෆේජි' (ඒ ෆේජී, තමාට තමාම තියාගත්තු නමක්) හැදුනු වැඩුනු ෆෙජීගේ වයස අවුරුදු 21යි. ආවේ අක්කරෙයිපත්තුවෙන්.

ෆේජීයි මමයි උක්‍රේනයට ආවේ එකටයි​. ෆේජිගේ අප්පච්චි පුත්තන්ඩියාව බලා ගන්න කියලා මටයි බාර දුන්නේ. ලංකාවේ දී ෆේජි හිටියේ නිකං හාවෙක් වගෙයි.

ආවායින් පස්සේ නේ වැඩේ තේරුනේ, ඕකා නාහෙට අහන්නැති එකෙක්.1993 දෙසෙම්බරයේ අකදේමියාවට ලියාපදිංචි වුනු අපි දෙන්නටම​ ලැබූනේ 3 වන එතාෂ්zෂ් (මහල​) යේ කාමරයක්.

ලංකාවෙන් අරගෙන ගිය බඩු බාහිරාදිය පිළිවෙල කරගෙන අපි එහේ නැවතුනා.

මේ ‘ෆේජී’ එක තැන හිටියේ නෑ, ආපූ දවසේ ඉඳලම මූ එහේ මෙහේ යනවා, බීගෙන ඇවිත් මග්නිතෆෝනය (හයිෆයි සෙට් එක) දාගෙන නටනවා.

රුසියානු අකුරක් ඉගෙනගෙන නෑ (රුස්කීන්ට සාමාන්‍යයෙන් ඉංග්‍රීසි බෑ) රුස්කී කෙල්ලෝ කාමරේට එක්කං එනවා.​ සිංදු අහන්න, ජීවිතය විඳින්න මාත් කැමැතියි, ඒත් මූ වගේ බෑ.

මට ෆේජී එක්න ඉන්න එක වදයක් උනා. පියා බාර කලාට, මට බැරිවුනා ඕකව මෙල්ල කරන්න.​ කියන දෙයක් අහන එකෙක් නෙමෙයි මේකා.

ඕකා zසියාඩ්ට අන්තයි. ඇවිල්ල සතියක් යන්ට මත්තෙන් හැම දේම පටං අරං. වසවර්තියත් එක්ක සතියකට වඩා මට ඉන්න බැරිවුනා.

මම කාමරය ඔහුටම දීලා ගියා රියාල්ගේ කාමරේට​. දෙකාන් (පරිපාලක​) ට කියල කාමරයක් ඉල්ල ගන්නකං රියාල් එක්ක ඉන්නම් කියලයි මගේ අදහස තිබුනේ.

රියාල්ගේ අකැමැත්තක් තිබුනෙත් නෑ ඔකට, කොහොමටත් රියාල් අහිංසකයා නේ. මම රියාල්ගේ බඩු මුට්ටු පාවිච්චි කලා වගේම​ කෑම​ වියදමේ ලොකු හරිය මම කලා.

ඒක රියාල්ට සහනයක් වුනා, එයින් ඔහු සතුටු වුනු බවත් මට තේරුම් ගියා.

එහෙයින්, වරදකාරී හැඟීමක් නැතිව දිගටම එහේ නවතින්නත් ​මට පුළුවන් වුනා. අනික, අපි දෙන්නට අනෙක් උවමනාවනුත් නොතිබුනු නිසා, තනි කාමර සොයාගෙන යන්න තිබුනු උවමනාව මට නැතිවම ගියා.

පසු කාලෙක 'යානා' කියල පොඩි හුරුබහුටි කෙල්ලෙක් එක්ක ෆේජී යාළුවුනා. ඇය සමඟ කාලයක් ෆේජී එකට සිටිය බව මට මතකයි. සුදෝ සුදු බෝනික්කියක් වගේ හිටි යානා තම 14 වෙනි උපන් දිනය සැමරුවේ ෆේජී සමඟ ඔහුගේ කාමරයේයි. එම උපන් දින සැමරුමට අමුත්තෙක් ලෙස මාද සහභාගී වුනා.


(ඉතිරිය සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 4)

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 2

"විසිනව වසක් හද​ ගැඹුරෙහි මිහිදන්වූ, ආගන්තුක පරිසරයක, ජාත්‍යන්තරව​ සිදුවුනු ප්‍රේම පුරාණයක සිහිවටන, ඒ සැටිම ඔබ වෙත තිළින කරන්නේ, ඒ පසු වුනු,  සුන්දර අතීතය තුල ​ඔබද රඳවාගන්නයි'

"මා මියයා හැකි මුත්, මගේ අතීතය මියයා යුතු නැත"

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 1



සතරවෙනි කාමරය !

(පරිච්චේදය) 2

හරි හැටි විදුලි එළියක් හෝ නැති අඳුරු පිවිසුමක් හරහා සෝපානයෙන්ද පඩි පෙලෙන්ද ලඟාවිය හැකි එවන් අඳුරු මැද zසාල් (සාලය).

පොදු මුළුතැන්ගෙයි 2ක්, පංති කාමරයක් සහිතව නිදන කාමර හතරකින් සමන්විතව 6ඒ, 6බී, 6සී, 6ඩී ලෙස වෙන් කර තනවා ඇති,

අතුරු සාලයන් හතරෙන් 6බී සාලයේ,

පදිංචිකයන් සියළු දෙනාගේ සහභාගිත්වයෙන් මේස පුටු සොෆා ආදිය යොදා, වෝල් පේපර් අලවා කාපට් අතුරා, ෆ්ලෝරසෙන්ට් ආලෝකයෙන් නහවාලූ.

ශීතකරණ, මයික්රෝවේව්, සපත්තු ඇඟලුම් රාක්ක සමන්විතව, දොර ජනේල් බැල්කනිය, පිළිවෙලකට අලංකාරව තබාගෙන ඇති ඒ පරිශ්‍රෙය්.

(එය හාත්පසින්ම වෙනස් පරිසරයකි)

වෝල් පේපර් අලවා කාපට් අතුරා, රූපවාහිණියක්, අල්මාරියක්, කැබිනෙට්ටුවක්, කැසට් රෙකෝඩරයක් තිබුනද,

තැනින් තැන ගමන් මලුද තවත් දේවල්ද කිසි පිළිවෙලක් නැතිව තබා ඉඩ අහුරා යාබද සාලයටත් නිගා කරමින් විකාරව තිබූ අංක 4 කාමරයේ,

පෙති කල​ යාබ්ලකා(ඇපල්)ගෙඩි කිහිපයක්, නපීතක් (පළතුරු බීම​​) ස්තකාන්ස්කි(වීදුරු) 20 LM (සිහරේට්- සිගරට් වර්ගයක්) පැකට් එකක්,

අලි සයිස් 'ස්පීච්කි (ගිනිපෙට්ටි) යක්, අතුරා තිබූ වීදුරු ටීපෝවක් ඉදිරියේ ඇති ඇඳක් ලෙස අකුලා දිග ඇරිය හැකි සෝෆා සැටි⁣යේ,

''සඳ කුමාරියක් දීගෙක යනවා,
රබන් සුරල් හඬ රැව් දෙනවා,
තුරු ලතා මඩුල්ලේ''

('ප්‍රින්ස්’ පසුබිම සංගීතවත් කරගෙන සිටියේය​)

කෝම්නතා (කාමර) අංක 1කේ හිටියේ ශිෂ්‍යයෙක් බවට​ ව්‍යාජ ලියාපදිංචියක් ගෙන සුළු වෙළඳාමේ නිරතවෙමින් සිටි​ ඊගර්. ඔහු උක්‍රේනුවෙකි.

ප්‍රතම විවාහයෙන් දික්කසාද වී සිටින ඊගර් නේවාසිකාගාරයේ තනියෙන් ජීවත් වෙයි. ඊගර් ඉක්මනින් කලබල වෙන, නිතරම සැකෙන් බලන,​ ඉඳ හිට සියුම් ඊර්ෂියා පාන​ එක්තරා බොළඳ පුද්ලයෙකි.

වයස 28ක් වූ මොහු පිරිසිදු භාවය​ ගැන බොහෝම ​සැළකිලිමත් වෙයි. ඔහු තම මතයේ දැඩිව සිටින පුද්ගලයෙකි.

ඔහුගේ අසාර්ථක පළමු විවාහයට හේතු කාරකත් ඔහුගේ ඔය ගති ලක්ෂනමද කියලත් සිතෙයි.

ප්‍රීවියත්! (හායි) පකා! (බායි,චෙරියෝ) දෝබ්‍රි ඌත්රා! (සුභ උදෑසනක්) ස්පකොනොයි නොත්ච්! (සුභ රාත්‍රියක්)

මට්ටමින් තබා ගෙන සිටියොත්, හොඳින් ඉඳිය හැකි මුත්, ලංවී ගනු දෙනු කරන්න ගියානං තරහ කරගන්න වෙන, අමුතු චරිතයක් 'ඊගර්'

සතියට වරක් හෝ ඊගර් හොස්ටල් එකට 'දේවුෂ්කෙක්' (කෙල්ලෙක්) ව අඞ ගහගෙන එයි. සුළු පහේ භෝජන සංග්‍රහයක් කර, එම​ රාත්‍රියේ තමා සමඟ ඈව තියාගන්නා ඊගර්,

පසු දින උදයම ඇයව ඔහු පිටමන් කරන්නේ අප අවදි වන්නටත් පෙරාතුවයි.

ඒ, ඊගර්ගේ හැටියක් වන අතර මෙය ඔහුගේ සතියේ චර්‍යාවන්ගෙන් එකක්. එකම ස්ත්‍රීය නැවතත් මොහු එක්කං එනවා මං දැකලා නැහ.

උක්‍රේන ජාතිකයන් විවිදත්වය ප්‍රිය කල බවට මෙය එක්තරා සාදකයක්​. විවාහ භන්දනය තුල සිටිය පයා විවිදත්වය සොයා දෙන්නා දෙපැත්තේ යෑම එදා මා සිටි උක්‍රේනෙය් සාමාන්‍ය දෙයක්.

කාමර අංක 2 සිටියේ යෙමන් ජාතික zසමීර්, මොහු ගැන කියන්න මට වැඩි දෙයක් නැත්තේ, ඔහු සමඟ මා වචන හුවමාරු කර ගත්තේ බොහෝම සීමිත නිසයි. මොහු අනුයුක්ත වී සිටියේ වෛද්‍ය පීඨයටයි.

සිකුරාද සවස තම පදෲගා (මිතුරිය​​) 'කාත්‍යා’ සම​ඟ අපේ හොස්ටල් එකට ඔහු පැමිනෙයි. ​​සඳුදා උදේම තම මිතුරියද කැටුව ඔහු නික්ම යයි. නැවතත් එන්නේ එළඹෙන සිකුරාදාවටයි.

වෛද්‍ය පීඨයට අයත් නේවාසිකයක කාමරයක් හිමි මොහු, ඉහත කී අංක 2 කාමරය අරගෙන තිබුනේ කාත්‍යා සමඟ නිදහසේ නැවැතුම් ගැනීමට​යි.

වෛද්‍ය පීඨයේ මොහු බෝධිසත්වයෙක් වෙන්නත් ඇති​ සමහරවිට, අපි නොදන්නවාට!

උක්‍රේන සාමාන්‍යයට අනූව මොහුට සිටියේ පස්තයාන්ස්කයා පදෲගා(ස්තීර මිතුරිය​​)කි.

'ස්තීර' කිව්වට විවාහයෙන් අවසන් වෙනවාම කියන එක නෙමෙයි අර්ථය, තරමක වැඩි කාලයක් එකට සිටීමයි.

කාමර අංක 3 සිටියෙත් යෙමන් ජාතිකයෙක්, ඔහුගේ නම 'සියාඩ්'. සියාඩ් අනුන්ට උදව් කරන හොඳ හිතක් තිබුනු පිස්සු පොරක්.

ඔහුගේ කාමරයේ මෙන්ම පොදු සාලයේ තිබුනු බොහෝ බඩු මුට්ටු ඔහුගේ ඒවාම විය​, කිසිම ගානක් නැතිව අපි ඒවා බාවිතා කරන්නේ අපේ ඒවා මෙනි.

ගමනක් යනවිට අපි අපේ කාමරයේ දොර වසාගෙන යනමුත් ඔහු කිසි දිනක එය නොකරයි. බැහැරව​ යනවිටත් ඔහු අපට කියල යන්නේ '

'උවමනා යමත් ඇත්නම් අරගන්න’ කියලයි.

සැහැල්ලුව විනෝදකාමීව ජීවත් වෙන්න කැමැති zසියාඩ් නිහතමානීයි, ‘සියාඩ්’ වලියට බර එකෙකි.
බීගත්තු වෙලාවක,

අහල පහල උක්‍රේනුවන් සමඟ zසියාඩ් වලියට යයි, මැදට පැන දෙපැත්ත සමදාන කරන්නේ බොහෝ විට මමයි.

විහිළුව නෙවෙයි කියන්නේ, බීගත්තු නිසානේ මූ රන්ඩු උනේ, ඉතිං පසුවදා ආයෙත් බීපංකෝ අපි, ඒ රන්ඩු කර ගත්තු එවුනුත් එක්ක.

කියන්නේ නම් කොම්ප්‍රෝමයිස් ෂොට් එක​​​ කියල.
ඕක ෂොටයකින් නවතින්නෑ, හවස් වෙනකං යනවා පාටිය.

සමහරවිට, පහුවදා උදේම 'පහඃමලීත්සා' (හිසේ ඇම්ම නැති කරන උදේට බොන, බෙහෙත් ෂොට් එක​) අන්න ඒකත් අපිට​ බොන්න සිදුවෙනවා.

බොන්න උවමනාවට රුස්කීන් (රුසියානුවන්) එක එක නම් හදාගෙනයි තිබුනේ. රුස්කීන්ට නම් වොඩ්කා බොන්න හඃලේබ් (පාන්) පෙත්තකුයි, අගෲස්කි (පිපිංඤා (විනාකිරිවල පදම් කල​)) තිබුනොත් ඇති.

ඉතිං මං මෙතන කියන්න ආවේ, zසියාඩයා රුස්කීන්ට අන්තයි බව කියන්නයි. ඊගර් වගේ නෙවෙයි මූ, බර හැදුනාමයි පිට්ටනි හොයන්නේ ගන්නේ. වෙරි වැඩි උනාම රෑ දෙගොඩ ජාමේ අපිවත් එක්කං මූ යනවා හොස්ටල් එක වටේ.

පුදුමයි කියන්නේ, මූ හරියටම​ දන්නවනේ හොස්ටල් එකේ කෙල්ලොන්ගේ කාමර​. අහවල් කාමරේ ඉන්න අහවල් එකීගේ නම කියල කතා කරනවනේ හරියටම​.

කොහොම නමුත් අවසානයේ මූත් පස්තයානාවක් (ස්තීර) එකක් සමඟ සෙට්ල් වුනා. ඒකෙන් මූගේ කරච්චලෙන් අපිත් නිදහස් උනා.