Wednesday, December 22, 2021

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 6

  "විසිනව​ වසක් හද​ ගැඹුරෙහි මිහිදන්වූ, ආගන්තුක පරිසරයක, ජාත්‍යන්තරව​ සිදුවුනු ප්‍රේම පුරාණයක සිහිවටන, ඒ සැටිම ඔබ වෙත තිළින කරන්නේ, ඒ පසු වුනු,  සුන්දර අතීතය තුල ​ඔබද රඳවාගන්නයි''


"මා මියයා හැකි මුත්, මගේ අතීතය මියයා යුතු නැත"
සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 5


තත්චියානා ලියානිදව්නා !

(පරිච්චේදය) 6

'තාන්‍යා' නොහොත් තත්චියානා ලියානිව්දව්නා, වයස 23යි. මගේම වයසේ පසුවූ වූ ඇය අපේ පංති භාර, භාෂා ගුරුතුමියයි. සාමාන්‍ය රූ සපුවක් තිබූ නමුත් ඇය නියම ස්ත්‍රී ලක්ෂන හොබවූ කාන්තාවක් වූවාය.

ඇය අහිංසක, ගුප්ත, නොහොල්කම් සහිත තැනැක්කියක් වූවාය. පංති ආරම්භ කල කාලයේ තාන්‍යා ඉතා උනන්දුවෙන්න් විෂයන් මෙහෙයැව්වාය.

ඒ, මා, ෆේජී සහ තේජී තුන් දෙනා පමනක් පංතියේ සිටි කාලයේයි.

කලින් වතාවක් ‘රුස්කී’ ඉගෙන ගන්න ඇවිත් හිටි ඇමැරිකන් කොලලෙක් එක්ක හාදයක් ඇතිවෙලා, ඔහු සමුගෙන බැහැර ගිය බැවින්, තමා අසීමිත විරහ වේදනාවක් වින්ද බව බවත්,

පසුව කා සමඟව හෝ හාදයන් ඇති කර ගන්න කැමැත්තක් තමාට නොතිබුනු බවත් තාන්‍යා අපට පවසා තිබුනාය​​.

තාන්‍යා මා වෙත​ විශේෂ සැලකිල්ලක් දැක්වූ බව නං කිව යුතුමයි. ඇය පංති නායකයා කර ගත්තෙත් මාවයි. ඒ, අනෙක් දෙදෙනාට වඩා පංතියේ විශයන්වල මා කැපී පෙනුනු නිසයි. ඒ, එදා තිබුනු තත්වයයි.

මාස තුනකින් පසුව zසෝයා ඇතුළු චීන කන්ඩායමේ ආවඩනයින්, සියල්ල කන පිට හැරුනි. මම නිකංම නිකං පුහු මොනිටර් කෙනෙක් වුනෙමි. එතනින් එහා වැඩ කිඩ ඔක්කෝම චීන්නුන්ගෙනුයි උනේ.

(චීන්නු දක්ෂයෝ බව අවුරුදු 26 කට පෙර දී, ඔවුන් සමඟම ඉඳං මා දුටුවෙමි. මා මේ කියන කාලය වනවිටත් ලෝක අපනයනිකයන්ගේ දර්ශකයේ චීනය සිටියේ 10 තැනටත් පහතින්. ඒත් 1995 වසරේ 10 වෙනි තැනට පැමිනෙන චීනය වසර 18 කින් 2012 දී ලෝක අපනයන බලවතා බවට පත්වෙන්නේ, 'එහෙම වුනු එක අරුමයක් නොව, ඔබ එදා දුටු අපේ හැකියාව සැබෑවකි' ලෙස මට නැවතත් මතක් කරමිනුයි)

තාන්‍යාගේ මුහුනේ පෙර දකින්නට තිබූ සතුට නෑ. කලකිරීමකින් සිටි බවක් පෙනිනි.

සම වයසේ වුනත්, මට අකුරු කියා දුන් ගුරුතුමිය නිසා, තාන්‍යා වෙත නිරන්තර​ ​ඝෞරවයක් මගේ තිබිනි.

ඇගේ සිත කියවන්න තරම් දැනීමක් එදා මට නොතිබුනු බව නම් සැබෑවයි, ඒ බව මතක් වෙනකොට අදටත් සිතට වේදනාවක් දැනෙනවා, වරදකාරී හැඟීමකුත් එනවා.

පංතියේ විෂයන් අතරේ දී, මා වෙත විවිදාකාර ප්‍රශ්න යොමු කරන්න zසෝයා පුරුදුව සිටියා. මගේ අතේ පටලවාගෙන තිබූ මුද්දක් අත ගා බලමින් 'ඔබ බැඳලද​? කියා මගෙන් ඇසුවාය​.

මට දරුවන් දෙදෙනෙකුද සිටින​ බව කියා විහිළුවෙන් මා ඇයට පිළිතුරු දුන්නේ විහිළුවටයි.

තවත. විටෙක, විනොද චාරිකාවන් (විනොද චාරිකා ලෙස අප හඳුන්ව ඒ ක්‍රියාව රුසියානුවන් හැඳින්වූවේ නිදහසේ ඉන්න/ විවෙක ගන්න යන අර්ථයෙනි) පිළිබඳ​ විෂයක දී, 'කවුරුන් කා සමඟ විවේක ගන්නද වඩාත් කැමැතියි' යන ප්‍රශ්නය එකිනෙකා වෙත යොමු කර​ ගන්නා මොහොතක​,

''ස්කෙම් තී ලූබිශ් ව්-අද්හච්? (කා සමඟ විවෙක ගන්නද ඔබ කැමැති?)'' ලෙස ඉතා උවමනාවෙන් zසෝයා මගෙන් ඇසුවාය.

කනියච්නා, ස්තබෝයි! (සහතිකවම, ඔබ සමඟයි) ලෙස විෂයට අදාලව වචන දෙකකින් මා පිළිතුරු දුන්නත්, එහි ගැබ්වී තිබුනු ඇතුලාරිථය නිසා, මා හිස පහත් කර ගතිමි.

තරමක ලැජ්ජාවක්ද මට ඇති විය. ඒ වචන පෙළ ඇයට තව පුරුකක් නව ප්‍රවේශයක් ලබා දී තිබුනි.

නොදකිං! ඒ බව මට නොවෙයි තේරුනේ. ඒ බවක් මට පෙන්නල දුන්නේ තාන්‍යා විසිනි

''මලදියත්ස් ශ්‍රී ලංකී!, ස්මත්රී ඉයෝ ලිත්සෝ! ස්මත්‍රී ඉයෝ ග්ලzසා! අනා ඕචින් ප්‍රියත්නා! (අපූරුයි ශ්‍රී ලාංකිකයා! ඇගේ මුහුන බලන්න​! ඇගේ ඇස් දිහා බලන්න​! ඇය හරිම සතුටින්!)

ඒ, zසෝයාගේ ඇස්වල තිබූ සතුට තාන්‍යා මට පෙන්නල දුන්නු ආකාරයයි.

No comments:

Post a Comment