Wednesday, December 22, 2021

සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 8

  "විසිනව​ වසක් හද​ ගැඹුරෙහි මිහිදන්වූ, ආගන්තුක පරිසරයක, ජාත්‍යන්තරව​ සිදුවුනු ප්‍රේම පුරාණයක සිහිවටන, ඒ සැටිම ඔබ වෙත තිළින කරන්නේ, ඒ පසු වුනු,  සුන්දර අතීතය තුල ​ඔබද රඳවාගන්නයි''


"මා මියයා හැකි මුත්, මගේ අතීතය මියයා යුතු නැත"
සීත උක්‍රේනයේ සුමුදු සැඳෑවක් 7

රියාල්ගේ කලබලේ !

(පරිච්චේදය) 8

ගෝස්ති පැමිනි දේවුෂ්කි(කෙල්ලෝ) දෙන්නම බිම් මහලට නාන්න ගිය නිසා, ඔවුන් එනකං මම කාමරයට වෙලා හිටියා.

ඒ අතරෙයි තේ එකක් හදන්නයි කියා රියාල් කුස්සියට ගියේ, කුස්සියට ගිය රියාල් හනි හනිකට දුවගෙන ඇවිත්,

‘‘ය… යා..යාළු….යාළුවාආ… අන්න...අරයාආ ඇවිත්!’’ (දුම දාන චායිනී (කේතලේ) අතේ තියාගෙන නැවතත්,

''අන්න අරයා ඇවිත්! ඔයාව හොයනවා!'' කිව්වේ හති දාගෙනමයි. ඔහු ඕක කිව්වේ මට ලොතරැයියක් ඇදිලයි, කියන ගානටයි, ඇස් උඩ ගිහිනුයි තිබුනේ...

කවුද​? ...කවුරුන් කිව්වා? ලෙස මම කුතුහලයෙන් ඇසුවේ රියාල්ගේ කලබලය නිසයි.

ඔයාගේ පංතියේ ඉන්න සෝයා- කිත්තායි (''zසෝයා" කියන ඇගේ රුස්කි නමයි, ''ඛිතායි'' රුස්කීන් චීනයට කියන නමයි, රියාල් උච්චාරණය කල සැටියි) ඇවිල්ලා! රියාල් කියාගෙන ගියේය, හති ඇරියේය.

(විහිළුව කියන්නේ, zසෝයා 'රියාල්'ගේ නම උච්චාරණය කලේත් වැරදියටයි, ඇය ඔහුට කීවේ 'ලියාල්' කියලයි. ඇය මගේ නම උච්චාරණය කලෙත් වැරදියි. (හිහ් හිහ් හී...)

ඉතිං? ඔහු දෙස බලා නැවතත් ඒ බව ඇසුවේ, මට මොකුත් තේරුම් නොගිය නිසාම නොවෙයි. ​මගේ කන වැටුනු ඒ දෙය, නැවත නැවත කියවගෙන මගේ සතුට වැඩි කර ගන්නයි.

(උක්‍රේනයට ඇවිත් මාස 6ක් වන එකේ, ඊගර්, zසියාඩ්ලා එක්ක ආශ්‍රය කරන එකේ, මටත් යම් කිසි දැනුමක් දැං තියේවිනේ, මොකද මං අහන්නේ)

'සෝයා ඇවිත් ඉන්නේ ඔයාව හොයාගෙනයි' රියාල් ආයෙමත් ඒක කීවේ සැරෙනුයි, තරහකුත් ගිහිල්ලයි​ තිබුනේ.

​ ''හහ්'' කියවිනි.

'මොකක්ද යකෝ මේ වෙන්නේ​?' මට නිකං කැරකවිල්ල වගේ. ඇඟ සීතල වෙලා ගියේය.

'අද මගේ ලග්නය කන්‍යාව වත්ද​?, කියවිනි.

එක කෙල්ලෙක් රාත්‍රිය ගෙවන්න බලං ඉන්නවා. තව එකක් (ඊගරයගේ) එක, ඕකා වෙනුවෙන් ආවයි කිව්වට මොකෝ, ඕකිත් ඇවිත් මේ අස්සෙමයි රිංගන්නේ.

යනවා කිව්වට මොකෝ, අරූ ඇවිල්ලා එක්කං යනවා. ඇවිස්සිල්ලක් තිබුනත් ඊගරයා පෙන්න ගත්තේ නෑ. මං මොනව කරන්නද?... ඉතිං අඬ ගැහුවයැ?

මගේ ප්‍රෙහෙළිකාව උනේ,

'zසෝයා මොකටද මාව හොයං ආවේ'

'සත්තකින්ම! මා ඇයව බලාපොරොත්තු වුනේ නෑ'

'එහෙම උවමනාවක් මට තිබුනෙත් නෑ'

'ඇය මගේ පද්ෆාක්' (පහත චේදයේ හඳුන්වන රුzස්කි පදය කෙටියෙන්) පංතියේ....එච්චරයි

No comments:

Post a Comment